Söndagsbakning,..

.
,..som inte blev vad det var tänkt, men något annat istället :) jag skulle bakat en helt annan grej, men affären hade inte det jag sökte, så jag plockade ihop lite annat och svarvade ihop ett nytt påhitt :)
.
.
    
.
.
Jag döper dem till Morotsmuffins med apelsinfrosting och för den som vill prova lyder receptet:
.
60g fibrex
10g fiberhusk
1dl vatten
saften av 1 apelsin
en aning flingsalt
Låt ovanstående ingredienser svälla tillsammans ca 5 min, blanda därefter i
150g kvarg
150g fint rivna morötter
60g kokosflingor
60g vassleproteinpulver (valfri smak, jag använde naturellt)
2 hela ägg
3 äggvitor
ev. mer vatten
.
Fyll muffinsformar eller ugnsform med smeten, grädda ca 15-20 min i 175 grader, låt svalna. 
Dekorera sedan med topping, gjord av
.
resterande 100g kvarg
finrivet apelsinskal
1tsk ekologiskt vaniljpulver
ev. kokosflingor som dekor
.
Eftersom muffinsen inte är särskilt "söta" passar dem sig bättre som mellanmål än som fika, men dem blev definitivt goda och näringsvärdet per muffins hamnade på ca
.
125 kcal
14g protein
5g kolhydrater
4g fett
.


Kommentarer
Dieseldoris - från soffpotatis till bodybuilder

Åhh ännu mer gottigott att baka! :D
Måste testa för dom såg ju ruskigt goda ut!

2012-08-19 @ 22:31:37
URL: http://dieseldoris.kroppsnytt.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0