Det är ju inte konstigt,..


,..att det går som det går. Med stackars människors planerade viktförändringar.

Igår var jag inne på iFORMs hemsida, för att använda deras funktion kostdagboken till att räkna ut lite sammansättningar av måltider jag funderade över. Och i min skumläsning fann jag ytterst kloka (läs idiotiska) informerande meningar till den underviktige av Martin Kreutzer som skrev att

"Kronisk aktivitet ökar förbränningen och försvårar en viktuppgång. Lösningen på problemet är att ta det lugnt. Ta dig tid att sitta i soffan och läsa en bok eller titta på tv. Om du dessutom DRICKER LÄSK OCH ÄTER CHIPS är sannolikheten att du får lite hull på revbenen ännu större."

Jag försökte se en ironi i det hela, men jag kan inte finna den. Han fortsatte dessutom med tipset att

"Undvik löpband och cyklar, de är för dem som vill gå ned i vikt eller som ska förbättra sin kondition. Aerobics och spinning bör du också undvika. Energiförbrukningen är för hög."

Så, sitta still och trycka i sig tomma kalorier, det är alltså lösningen för oss som vill växa 2012. Tack Martin
Kreutzer.


Idag ville jag finna hur mycket ett visst antal sötmandlar kunde tänkas väga, eftersom jag inte har några hemma för att undersöka saken själv, och jag hittade en lika genialisk information idag.

"Hur många kalorier finns det i en sötmandel?

En sötmandel väger ungefär 5 gram och eftersom 100 gram ger 595 kalorier så ger en mandel ungefär 30 kalorier. Trevlig kväll!"

 

Denna information kommer från 118100, som säger sig ha svar på allt.

En matematik som till och med jag klarar av menar då alltså att i en normalstor påse sötmandel på 200g skulle det inte finnas fler än ca 40st nötter. *suck*

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0