Jag lyssnar inte,..


,..på P1 och jag tittar inte på Aktuellt, men för övrigt är jag ju i princip som dem. Och skulle jag glömma bort det, så har jag en vänlig vän som gärna påminner mig med ett sms..

"Lisah, du skulle passa perfekt på den här kryssningen"

Spännande,
hinner jag tänka och undrar vad det kan vara för en rolig kryssning, innan jag läser fortsättningen

"..det är bara pensionärer här!"

Och inte ens kan jag säga emot.
Jag var hos en tant häromkvällen som då var på väg i säng och yttrade sig med orden
"nu måste jag lägga mig, för imorgon ska jag kliva upp klockan fem"
"Jaha, vad ska du göra imorgon?", frågar jag
"Klockan fem ska jag äta frukost!"

Såklart.
Vad dum jag är.

Och när jag tränat klart ikväll undrade min vän vad jag skulle göra resten av kvällen, och jag tänkte efter,..

Jag åker hem, äter kvällsmat, duschar, gör morgondagens frukost och matlådor, pysslar en stund, skriver ett sånt här egentligen helt meningslöst blogginlägg, äter igen, och sen, ja sen går jag och lägger mig. Det är min fredagskväll. Imorgon jobbar jag precis lika länge som idag, åker till gymmen direkt efter jobbet, kommer hem ungefär samma tid, och eftersom jag även jobbar söndag så kommer min kväll imorgon innehålla samma procedur som ikväll. Det är min lördag. En tråkig helg? För en annan kanske. Jag har valt det helt själv och jag är nöjd.

Däremot är jag inte nöjd med mitt pass ikväll. Jag kan inte sätta ord på någonting som egentligen gick dåligt, vikterna flyttade sig dit dem skulle, men jag är bara inte nöjd. Jag slogs med tankar. Tankar jag kunde stängt av, men som jag ville tänka, eftersom jag försökte bli klok. Jag lyckades inget bra. Ibland när jag är kluven vill jag dela med mig, antingen för att få höra mig själv sätta ord på känslorna och därmed förstå dem, annars för att helt enkelt få råd. Just nu vill jag inget av det och jag vet ens inte varför. Jag är kanske rädd att ta ett beslut som inte helt är mitt eget. Men när jag inte vet vad jag vill ens när jag tänker efter, hur ska jag då kunna ta ett beslut alls?

Jag ser säkert ut som en också, en pensionär. Jag tycker mig ana lite nya rynkor och säkert har jag gråa hår också, om jag bara letar litegrann.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0