Jag tyckte att jag var,..


,..så nöjd, och så tillfreds. Och det var jag också. Det är jag fortfarande. Med mycket. Med att bo i slottet, med gymmet, med jobbet, egentligen med det mesta. Men imorse när jag fick stå utanför jobbet i 25 minuter för att jag inte hade någon nyckel och nattpersonalen var på larm, så hann jag tänka en del och jag hann inse att jag inte någonstans är en vintermänniska. Jag frös. Och det var inget skönt. Så nu vill jag ha värme, men eftersom det lär dröja innan värmen kommer hit, så måste jag helt enkelt ta mig till den.

Men sommar i 7 månader,..? På en och samma plats? Där? Jag är inte säker på att det vore rätt. Visst ser det fint ut, men är det verkligen kul? Och då blir det ju precis som förra året. Jag kommer hem i nov, litegrann tillbaka på ruta ett. Eller? Jag är minst sagt splittrad.



Eller så får det bli något annat. Jag bara känner att en vecka på en charterresort på ett all inclusivehotell inte riktigt stillar vare sig mitt värme- eller resbehov. Det måste nog bli jag och ryggsäcken. Eller jag och rosa väskan, men en längre stund.

Idag på jobbet undrade dem varför jag inte hade någon mössa. Då berättade jag för dem att jag inte var så rädd om mina öron efter den gången jag var tvärsäker på att jag hade en tumör i ena örat och därför skulle få amputera det och en vänlig själv sa till mig att

"du klarar dig bra på bara ett öra, du lyssnar ju ändå aldrig"

Dem köpte mitt resonemang och sa inte ens emot.

Jag tror jag hellre reser lite längre bort. Någonstans där jag inte behöver lyssna.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0