Jag fortsätter,..


,..med mina otroligt lyckade små upptåg. Jag har kastat ännu mer kosttillskott i slasken. Denna gång en full burk med B5 i pulverform Perfekt, för de är sådär äckelbilliga att man bara vill kasta ut dem. Sedan har jag eldat min lugg. Jag tände ett stort ljus på handfatskanten, och minuten efter lutade jag ner huvudet för att skölja munnen under kranen, med pannan i sådär lagom höjd rakt över ljuslågan. Det var bra gjort.

Därefter kastade jag ner min kajalpenna i toastolen och så kokade jag en kastrull med ris utan vatten tills riset var alldeles svart och det luktade som att jag höll på att bränna ner hela köket.

Jag tror att jag drabbats av solsting. Måste va nåt sånt. Ni såg ju själva hur det såg ut på himlen idag. Alldeles fantastiskt. :)

Jag var nämligen utomhus mest hela förmiddagen, eftersom jag har turen att ha ett jobb där jag får betalt för att vara ute och promenera. Egentligen borde jag stanna föralltid på denna arbetsplats, den är ju totalt optimal för mig på fler än ett sätt. . . Efter jobbet bar det av till gymmet för ett armpass. Ensam även idag och till min stora lycka var mp3n urladdad, :-/ men jag behöll lurarna i öronen och låtsades att jag hade min egen värld därinne och jag lyckades faktiskt stänga ute dem som fanns omkring ganska bra.

Och angående passet, så lyckades jag helt okej med det med. Blodet tog sig längre än till underarmarna, vilket för mig är en bedrift, så jag kan ju inte vara annat än nöjd.. ;) idag hade jag dessutom ställt in mig på att träna själv, så jag hade en plan i huvudet innan jag började och slapp lägga energi på att fundera ut nästa övning under passet.

Så, armarna är trötta. Och axlarna från igår. Det var till och med jobbigt att föna håret. Ja, ni läste rätt. Föna håret. Jag. Jag har plattat det också. Tro det eller. Och så har jag sminkat mig och hoppat i ett par jeans och rakat benen och plockat ögonbrynen och gjort en massa sånadär saker som jag egentligen är alldeles för lat och bekväm för att orka bry mig om. Man skulle nästan kunna tro det blivit kvinna av mig :-O vilket det inte alls har, eller i alla fall inte kommer att vara länge till, om man ska lita till mina arbetskamrater. Det jag sysslar med är nämligen inte det minsta kvinnligt (!!). Det är roligt hur mycket de orkar intressera sig, när dem dessutom är anti. Men jag tackar och tar emot, jag har alltid gillat att stå i centrum, så jag är mer än gärna rastens diskussionsobjekt på jobbet.. ;-P

Imorn väntar 11 timmars arbetsdag. Med massor med betalt, så trots att jag med största sannorlikhet kommer vara rätt trött imorn ska jag jobba med till och med mer glädje än annars. Nu dock ska jag ta lördag. Även en kyckling är värd att roa sig ibland ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0