Just nu så känns det,..


,..som att livet är på min sida. Tillvaron flyter på, inte flyter ihop, utan flyter på, på ett skönt, behagligt och tillfredställande sätt. Jag trivs med det jag gör och det jag är i. Jag mår bra helt enkelt.

Det enda jag inte är helt överens med, är en känsla inom mig som liknar en släng av dåligt samvete, just över denna orsak. Att jag är så nöjd. Jag vill inte känna så, och vet jag inte bör behöva känna så, men just nu är det som att dem runt mig tvingas möta så mycket svårigheter, att det känns som jag nästan strör salt i såren på dem om jag kommer och sprudlar av lycka för allt positivt jag upplever. Allt är inte en dans på rosor, förra veckan innebar många jobbiga beslut, denna vecka har bärt med sig ett sorgbesked jag inte kan se varken mening eller rättvisa i, ett tungt avsked, en tillvaro som dalat, men jag gillar livet och jag har valt att fokusera på det jag finner stärkande.

Och idag har jag gjort saker jag tyckt om och som gett mig mer energi än det tagit. Jag tillbringade hela förmiddagen på gymmet, fick bära en tröja med en titel på ryggen som jag trivs i, som jag önskar jag kunde få ha jämt, den gör mig så glad. Sen har jag träffat goda vänner, en jag inte umgåtts med på alltför lång tid, och en jag träffar alltför sällan. Och så fick jag ett trevligt telefonsamtal som överraskade mig och fick mig att känna mig minst sagt uppskattat. Så jag är tacksam det jag har och omges av.

Jag bara önskade ni kunde må lika bra ni med, så vi kunde få göra det tillsammans




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0