Man bör,..


,..precis som jag sa, inte offentligtgöra allt. Dit hör tydligen även det faktum att livet flyter på. Då kan man nämligen ge sig den på att det sitter nån rackare där uppe, som bara måste se till att hitta på hyss för en. Nu talar vi bara små oskyldiga hyss, men i alla fall.

Igårkväll efter att jag publicerat det jag skrev, skulle jag göra caseinchokladpudding och på något oförklarligt sätt hamnade hela 2kilos burken mer eller mindre uppochner, i slasken! Och därefter fortsatte hyssen, eller, kanske klantigheten, för det var mest såna saker som hände. Jag tappade fler saker, brände mig, klämde mig. Förmodligen var jag övertrött..

Och imorse vaknade jag tidigt. Axlar och vader på schemat, och idag tränade jag ensam. Jag kunde inte lyfta lika tunga hantlar, men dem jag lyfte kan jag åtminstone vara säker på att jag lyfte själv. Stundvis blev jag distraherad av mina egna tankar, men relativt snabbt kom mitt fokus tillbaka och när jag var klar kände jag mig nöjd.

Sedan en sväng på stan med E. Min förhoppning var att hitta ett par nya långa löpartights, eftersom någon funnit det en god idé att stjäla mina, men nåra såna blev det icke. Istället fick jag med mig två långärmade träningströjor och det är inte fy skam det heller. När E var tvungen att kila passade jag även på att handla födelsedagspresenter till henne och jag är nöjd, jag kom på precis vad hon behöver ;)

Och sist med inte minst en sväng på Hälsokraft för att fylla på vitaminförrådet. Förra helgen höll jag på att åka på en tokförkylning och några såna dumheter vill jag inte riskera igen, så nu är jag förberedd att stå emot alla baciller och virus som kan tänkas försöka överfalla mig. ;)





Nu väntar jobb nästan hela helgen, men det känns bara bra. Har varit ledig i princip hela veckan, och dessutom har jag förberett hela helgens matlådor så allt är fixat och klart. :) Och som om det inte vore nog kommer jag att tjäna dubbelt så många pengar än jag normalt skulle, eftersom jag har sånt,... (vågar inte säga det högt, så läs tyst,.. flyt ;-P) Kunde jag klona mig, så skulle jag ha ännu fler slantar att stoppa i madrassen, för samma person som ringde mig igår knappade in mitt nummer även idag och ville anställa mig redan till ikväll. Tyvärr besitter jag ingen sån funktion, men någon arbetsbrist lär jag inte behöva lida av detta år heller,.. Nu gäller det bara att jag inte tar mig vatten över huvudet och hoppar in i stressbubblan igen, för dit vill jag inte tillbaka, och dit ska jag inte tillbaka. Inte nu när jag mår så bra. Men visst saknar jag mina arbetskamrater där borta, och visst tusan blir jag glad att de även saknar mig :-D

En timme kvar tills ytterligare en måltid ska ner i magen och sen iväg till jobbet. Så nu ska jag spela musik för hela huset och prova kläder inne i min skattkammare. Inte för att jag letar efter nåt att ha på mig, utan för att jag ska ge bort allt det jag inte behöver, vilket är i princip alltihop. Det finns med all säkerhet någon annan, någonstans i världen, som behöver mina kläder bättre än jag. Och som min mamma lärde mig redan som liten flicka, så lämnar allt vi gör oss av med, plats för något annat.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0