När jag försöker sova,..


,..men lyckas mindre bra, då kliver jag upp istället. Det finns mycket trevligare saker att göra, än att ligga och snurra. Dricka kaffe tillexempel. Äta frukost. Och så läser jag en bok, som är riktigt rolig.

Stora Hälsoguiden, en idébok för ett rikare liv

Och denna bok snackar inte bara kost och träning, den tar upp allt från yoga och Do-In, till streching och avslappning, fasta och veganföda, spabehandlingar och huskurer med örter, sen snackar den om relationer och självkontroll, om makrobiotik, zonterapi och drömtolkning. Ja, det är minst sagt en bok med helhetssyn.

Det är ju dock ingen revolution med en sån bok, det finns måga bra skrivna redan och jag tycker det kommer nya hela tiden. Men det roliga med denna bok är, att den är skriven för 30 år sedan! :-D



Just nu ligger den öppen med ett uppslag om om Wushu, kinesisk folkgymnastik. Något som i en amatörs (läs mina) ögon, lika gärna kunde stavas Thai Qi. (?) Verkar mycket nyttigt, så säkert måste jag börja utöva sånt inom en snar framtid.
Det värsta (eller bästa?) är dock, att det är väldigt många saker jag vill prova, testa och försöka mig på. Hur kan jag trycka in allt?

Jag måste nog sluta jobba. Igen . . . ;)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0