Är man ledig,..

.
,..så är man. Jag vaknade och lät ena ögat kisa litegrann för att se vad klockan var. Mycket tidigt. Hell no, inte på min lediga dag. Vände mig om, somnade om. Vaknade igen och upprepade proceduren. Fortfarande tidigt, men på en rimlig nivå. Huvudet började fundera. Morgonträning innan frukost? Frukost och sedan gymmet? En morgonpromenad och träning i em? Kände efter. Armar? Nää. 
.
Så slog det mig. Löpning! Benen ville springa. Såklart dem ville!
.
16 minuter senare låg aminosyror och kaffe i magen, kläderna på och skorna snörade, musiken i öronen och som kompensation för att jag inte såg klok ut, en keps på huvudet långt neddragen för ansiktet ;)
.
.
Sen gav jag mig av. Utan klocka, för att inte kunna avgöra någon prestation. Inställd på att springa enbart i det syfte att jag kände för det. Så jag gasade på så in i helvete, eftersom jag inte behövde "spara mig" för att orka en viss distans. Jag var som en kalv utsläppt på grönbete. När jag kände för det så gick jag en bit, joggade en stund, gasade igen. Ingen tanke, ingen plan, bara gjorde jag vad ville. Så hittade jag en backe jag sprang uppför tills jag ville spy. Skrattade för mig själv av lycka och joggade ner igen. Gjorde om det. Igen och igen. Sen gick jag hem. Körde fyra set mage på pilatesbollen, stretchade en stund, eftersvettades ungefär en hel pool, tog en dusch och åt frukost på balkongen.
.
Sedan har jag spenderat trevliga timmar hos en ännu trevligare vän. Ätit lunch och druckit så det skvalpar i hela magen. Shakes, vatten, morotsjuice och mer vatten, men åtminstone fick väl vätskebalansen återställa sig. ;) Nu är jag tillbaka hemma för ännu lite kaffe (jag sa aldrig att det var en långvarig återställning.. :-P) och ombyte för att strax fara till gymmet. Nu ska det tränas armar :) Efter min träning far jag från Citygymmet över till Sporthallen, för hennes träning, och sist ska jag avsluta dagen med den återkommande vanan, kvällspromenaden :) Jag gillar lediga dagar, ska nog börja ha fler såna.
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0