Även om jag inte,..

.
,..mår fysiskt jättebra av att äta socker eller kombinationen av snabba kolhydrater och fett, så gav mig gårdagens cheating en positiv insikt. Jag mådde inte dåligt psykiskt. Och gör det inte idag heller. 
.
Förut har för mig en mage proppfull av skräp alltid följts av en ångest. En känsla av både obehag och ånger. Nästan lite skam. Men inte nu. Jag mår bra idag.
.
Det jag åt igår valde jag själv. Hela veckan hade jag ätit det jag skulle, varken mer eller mindre. När jag stod i affären tänkte jag efter vad jag ville ha, köpte det och åt det, men känslan av full tillåtelse. Hela alltihop låter kanske självklart eller korkat, i dens öron som inte förstår. Men för den som vet jag vad pratar om, eller för den som varit där, så är det en oerhört befriande känsla. 
.
Visst mår magen lite sådär, men för övrigt känner jag mig laddad för en ny träningsvecka, och om möjligt mer motiverad än vanligt att sköta kosten riktigt bra.
.
Jag vet att det är söndag och att den kallas helg, men i min kalender börjar en ny vecka idag, så Hjärtligt välkommen åter, älskade vardag <3
.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0