Det känns som jag,..

.
,..hunnit hur mycket som helst idag. På gymmet var det nästan alldeles tomt när jag kom ner. Inte så konstigt, när värmen och solen till sist hittat hit. Passet gick finfint, och axelpuffarna satt på plats :) därefter en sväng på stan med lilla storasyster. Det var roligt. Jag behövde ingenting, så jag passade på att köpa lite onödigheter, bara för sakens skull. Och jag har ju av någon anledning blivit en fantast av läppglans, så jag fyllde på förrådet lite. Nu kan jag äta läppglans både till frukost, lunch och middag, och hela tiden däremellan också för den delen . . .
.
.
En vän till mig antydde att jag väl är en periodare, och hon har helt rätt. Ni som känner, och ni som inte gör det men av nån anledning ändå följer min blogg, vet att min kost är ganska (läs otroligt) ensidig. Kyckling och ris. dag ut och dag in. Men däremot varierar jag smaken, och tillbehören (de gånger såna finns.. :-P). Ett tag var det hallon. Till allt, på allt. Sedan något annat. Just nu är det dill. Jag har det på allt. Ja, utom min gröt då.. Fryst dill i värdelösa pappersförpackningar från Findus. Hälften fastnar inne i lådan. Men, jag gillar den ändå. Just nu :)
.
Dagens tre lagade måltider har hetat Kyckling och ris med dill och spår av grönsaker.. ;)
.
.
Det mesta flyter på nu. Jag trodde jag hade gått upp ytterligare, men det var bara vågen som lurade mig. Det gör dock ingenting, kommer det så kommer det. Jag har inte bråttom någonstans och jag måste hinna hänga med, för att kunna trivas i den kropp jag bor i. Det gör jag nu. Jag trodde jag skulle vara en stor barbapappa på den vikt jag har idag, men så känns det inte. Jag tycker om mig själv :)
.
.
Kvällsmaten i magen, och snart kommer min lilla kvällspromenadsprinsessa och plockar upp mig för vår stund tillsammans. En vana som blivit riktigt uppskattad. Det är så perfekt, både för att få ses en stund och hålla varandra uppdaterade om vad som händer och sker, men också för att det är så skönt, och så alldeles lagom tidpunkt. Efter kvällsmaten, innan sista kvällsmålet. Den där stunden som annars hade passerat obemärkt, men nu blir både minnesvärd och värdefull. <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0