En form av,..

.
,..uppdatering, om lite av varje, egentligen typ ingenting.
.
Körde bröst på nytt gym igår. Passet gick bra. En del övningar helkasst, då maskinerna inte gick att få till i de vinklar vi ville, men jag började med 8 set bänk som gick hur bra som helst, så efter det kunde jag liksom inte bli missnöjd ändå. Dessutom hade vi fruktansvärt kul, hela passet igenom. Det enda som brast var kommunikationen vid ett tillfälle. Karln måste lära sig förstå att jag menar neråt när jag säger bakåt. Kanske 6 när jag säger 8, och förmodligen jättemycket när jag säger litegrann,.. men, det är sånt som kommer ;)
.
Jag vill inte byta gym, men jag kommer nog att skaffa mig kort där ändå. Så att jag kan växla. Idag körde jag dock på City, eftersom det passade med mina tider. Och även om det kan vara bra att träna med en aning tidspress för att hålla sig effektiv, så trivs jag inte med anledningen, jag blir stressad. Och stress passar inte in i min vardag, jag har förträngt hur man gör och jag vill inte minnas det igen.
.
Jag pratade med någon igår om konsten att förlåta. Jag har lätt att förlåta, kanske för lätt. Jag vet att jag många gånger egentligen kanske gör det för snabbt för mitt eget bästa. Men som jag sa till honom tycker jag det bara tar energi att vara arg, besviken, eller vad det nu kan vara. Onödig energi. Och för att man förlåter, behöver det inte betyda att man åter involverar personen i sitt liv. En förlåtelse kan stanna vid att innebära ett sätt för en själv, att gå vidare. Jag har ingen ilska inom mig, och jag mår bäst av att ha det så. Jag har förlåtit många gånger, och så även denna gång.
.
Jag går i vinterskor på hösten, alltid förberedd på storm
Jag kan tänka tills det knappt finns nåt kvar, jag har känslor utan uppehåll
Jag har förlorat en tävling, men vunnit ett val
'Har bestämt att stå helt utanför, det där som jag blir ledsen av
Jag saknar dig mindre och mindre
Det kommer annat emellan och det är bra
Jag saknar dig mindre och mindre
Jag har glömt dig en vacker dag
.


Kommentarer
Tobias

Förlåta är inget som vi gör för andra människor, vi gör det för oss SJÄLVA.. för att rena våra hjärtan, må bra och för att kunna gå vidare.

...en liten tanke. =)

2012-08-02 @ 23:10:46
URL: http://www.youtube.com/watch?v=cbbnj0qQ4s4


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0