En helg precis,..

.
,..i min smak. Min kreativitet har flödat och jag har fått ge utlopp för den. Hela helgen.
.
Pysselfredag
.
.
Bakning- och matlagningslördag
.
  
.
Inredningssöndag
.
.
         
.
.
    
.
Finns det någonting jag älskar, så är det att pyssla. Jag glömmer både tid och rum. Det om något, är meditation för mig. Egentligen med vad som som helst, ge mig lite papper, pennor, lim, tejp, snören och jag kan underhålla mig i timmar. Eller att pyssla i slottet. Möblera om, rensa, ändra, fixa, ordna. Bara gå omkring och pyssla! Och att jag har ro till det, är ett tecken på att jag mår bra, ända in i själen.
.
Jag tränade ben idag och jag har ont i princip överallt, haft det sedan jag cyklade omkull i onsdags. Jag landade snyggt, och jag blev ju mindre skadad än stackars cykeln, men jag har blivit stel efter det, inte minst i nacken och ryggen. Så efter passet strechade jag i drygt en halvtimme och jag insåg att jag skulle må bra av att bli en något flitigare yogautövare. Det var egentligen därifrån jag fick hela idéen att börja rensa hemma. Jag behöver ju en yta att träna på. Så jag slängde ut min fåtölj med fotpall, en stor golvlampa och en massa andra saker, som hade fula sladdar. Hämtade en mjuk fluffig matta jag hade i förrådet och så mina puffar från Egypten, ett par nya växter, lite ljus och tavlor :) Så fick jag en plats av lugn och harmoni istället. Nu hittar jag tyvärr ingen bild på hur det såg ut innan, förmodligen för att det inte var vackert, men nu blev det såhär :) Ser lite litet ut på bilden, men det finns gott om plats att strecha och yoga eller bara ligga och filosofera..
.
.
Imorgon är jag ledig och det ska bli tidig träning, på nytt gym. Bröst som står på tur och jag har inte den där dummabröstjaghatarer-känslan inom mig inför passet. Det känns istället riktigt bra. Ska bli roligt. Sedan ska jag få massage och sen spendera resten av dagen med en kär vän som det var alldeles för länge sen jag fick en längre stund tillsammans med. En bra start på veckan med andra ord, välkommen måndag :)
.


Kommentarer
Dory

fint du bor:P

Svar: tack sötsak :) härnäst står sovrummet på tur, bara någon vänlig själ med bil vill skjutsa mig att handla alla stora saker jag inte kan ta i min cykelkorg ;-P
Lisah

2012-07-22 @ 21:34:18
URL: http://dory.bloggsida.se
Tobias

I sovrummet behövs en ny säng misstänker jag?
Jag har hört att SOVA Sängvaruhuset i Linköping har några riktigt sköna sängar...och kunnig personal... och de kan även ordna med hemkörning, så du slipper ta cykeln när din säng klar från fabrik ^^

Svar: Är det kanske så att DU jobbar där, Tobias? ;-P
Lisah

Tobias

Hmm, det kan finnas en risk för det ;)
Iaf i ca 2 veckor till.

Svar: Kanon! Jag vill faktiskt köpa säng! :D Men varför bara två veckor till? Var ska du sen?
Lisah

2012-07-27 @ 10:19:20
Tobias

Bara att komma in så ska vi ordna det vettu ;)
Jag kommer nämligen flytta till Växjö för studier, därav 2 veckor (ca 1 vecka nu bara i skrivande stund) kvar. Likaså gällande City Gymet är jag rädd, så precis som du blir jag nog inte kvar mkt längre där.

2012-08-02 @ 23:02:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0