En lördag som inte blev helt,..

.
,..som den var planerad, men klart trevlig för det. Förmodligen bättre :)
.
Från början skulle jag jobbat, men jag ville inte, så jag tog ledigt. Mycket klokt beslut.
.
Jag skulle träna på sporthallen och det gjorde jag. Hon var duktig. Idag kastade jag inget tuggumi på henne, jag nöjde mig med att dunka stången från latsdraget i hennes panna. Jag gör mig lite mer populär för varje dag, jag tror jag ligger bra till.
.
Sedan skulle jag äta sushi till lunch med en vän och samtidigt hjälpa honom med lite kostråd. Det blev inget av. Han var långsam och jag var hungrig. Dålig kombination. Istället blev det ett snabbt ihopplock från salladsbaren. Det var inte på långa vägar jämförbart med sushi, men fick duga för stunden. En cykeltur till Åbylund, ett glas te på en lånad balkong, träningsplanering med en trevlig motiverad prick, en promenad tillbaka till stan, och så en måltid på Hälsofreak, vilket i mitt fall blev ännu mer sallad. 
.
Sen glass. Först en som inte var god. Jag kastade den. Sen god glass. Med pannkakor. Inte riktiga pannkakor, men dem såg ut som riktiga. Och så har jag smakat glutenfria Oreo´s, och jag som i alla år rynkat på näsan åt allt som stavas kakor får be om ursäkt, dem var goda :) Och så har jag smakat choklad. En med chili, den var sådär. Sedan med lakrits, den var inte god alls. Men man vet inte förrän man testat ;)
.
.
   
.
        
.
Men nu mår jag illa och min stackars kropp lider av en sockerchock. Självklart tillsammans med den obligatoriska aldrig mer-känslan. Jag passar inte att äta skräp. Det vet jag. Så när jag gör det vet jag vad jag har att förvänta mig. Jag tror inte det är värt det. Nästa lördag får det nog räcka med sushi.
.
Imorgon väntar jobb igen, och så ska jag påbörja en ny träningsvecka. Passen har jag redan planerat och först ut är bröst. Jag trivs att ha det direkt efter vila, det är tungt och jag behöver vara återhämtad. Dessutom är det bra om jag har "sparat" benen för att kunna slänga in dem mitt i veckan en dag då överkroppen behöver få vila. 
.
Det blir ett lite senare pass än jag föredrar imorgon, av den anledningen att jag måste vänta in min träningspartner, men det får helt enkelt fungera. Då hinner jag ju om inte annat ta min välbehövliga pensionärseftermiddagstupplur efter jobbet. Gode Gud, jag börjar verkligen bli gammal. Var tog min ungdom vägen?!
.


Kommentarer
Anonym

Dags för Kalle Anka. Hur gick det med, "jag måste lära mig träna ensam" ?

2012-07-28 @ 21:17:14
Lisah

Bröst föredrar jag att träna med passning, av den enkla anledning att jag gärna blir mos i bänkpressen annars. Övriga pass tränar jag med sällskap när jag vill det och det passar, ensam när jag vill det.

Jag förstod inte riktigt din poäng med ankan.

2012-07-28 @ 21:52:06
URL: http://hittaingetledigtnamn.blogg.se
Anonym

Biffen <3

2012-07-28 @ 23:14:17
StarkSnabb

Wow Lisa, vilken biff du blivit!
Riktigt bra jobbat, hett ;)

Svar: Tack, "StarkSnabb"..(?) ;) sånt värmer att höra :)
Lisah

2012-07-30 @ 21:12:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0