Helgen i ord,..

.
,..och ett par bilder :)
.
Fredagen var lite av en enda röra. Jag fick tillbaka min mobil. En vänlig själ hade hittat den och kontaktat lilla E ur min telefonbok. Jag fick hämta den i stan och åka till 3butiken för att låsa upp abonnemanget. Dock hade jag inte packat och skulle jobba till 45 min innan min buss till gbg avgick. Ingen bra planering alls. Men allt går, med lite vilja och hjälpsamma arbetskamrater ;) Väl på bussen var jag helt slut, men lycklig, med min fina lur tillbaka i handen. :) Hopp om mänskligheten!
.
Lördagen var desto trevligare. Det blev ett bröstpass på förmiddagen, på Sportlife. Med stulet personnummer fick jag nämligen en helt ny träningsvecka, eftersom jag "aldrig provtränat där förut".. ;) Hem för lunch och en snabb powernap. Åtminstone för den ena av oss.. Sen gick vi ut på promenad, och det belv verkligen en promenad.(!) A hade en till början synes värdelös gps, men när den väl hittat oss gav den vår 3-timmars utflykt ett stort antal kilometer.
.
.
Promenaden ledde till nåt riktigt häftigt, som fortfarande för mig är ett mysterium hur det kan fungera. Ett område, väldigt centralt, med en massa djur. Coola djur. Pingviner, sälar, påfåglar, älgar, rådjur, hjortar, getter, hästar, kor.. Mitt i stan, helt utan inträde. Och ingen stjäl djuren!! :-O Jag började lite löst planera en stöld av en säl, men informerade mig om att dem är väldigt tunga, så tunga att dubbla sopsäckar kanske inte skulle hålla, så jag lät sälstölden bli ett till senare lämnat projekt,..
.
      
      
.
Sedan, eftersom det var lördag, krävde mina sinnen något utöver den vanliga kosten. Och ja, mitt energibehov också. Först en portion perfektion, för både smaklökar och syn.
.
.
Sedan ett försök till samma sak, men inte lika lyckat. Med risk att bli avslöjad om jag påstår något annat, får jag med största missnöje medge, att denna fantastiskt vackra kreation såg bättre ut än den smakade... Men å andra sidan, ibland bryr jag mig mer om att det ser gott ut, än att det faktiskt är det :-P
.
.
Det skulle bli en kladdkaka. En näringsmässigt fruktansvärt vettig sådan. Och den må ha blivit en aning mindre lyckad än den var tänkt, men i magen hamnade den ändå, var så säkra :)
.
På söndagen körde vi tidigare träning, på morgonen innan frukost. Armar på schemat och jag var till en början på ett mindre gott morgonhumör. En kombination av för lite energi och för lite sömn, men efter en stunds tjurande inne i omklädningsrummet klev jag ut och gjorde det bästa av det jag kunde.
.
.
      
.
På väg tillbaka från gymmet spöregnade det. Jag yttrade mig om att jag fann det jättemysigt, alldeles perfekt och slängde på att jag tyckte om det, mycket. Men några timmar senare, när solen letat sig fram insåg jag att det faktiskt inte var så tokigt. Världen är en aning vackrare i solljus <3
.
.
.
Sen blev det frukost, lunch, en promenad och ett mellanmål, innan det var dags för mig att bege mig hemåt. För att summera det hela hade jag en riktigt bra helg. :)
.
Måndag idag och min Svenssonvecka nr 2 påbörjades. Jobb till 13, sen träning kl 14, Bs träning kl 16, sedan hem till vardagsbestyren. Morgondagens ris kokat och matlådor klara. Ytterligare 20 portioner kyckling färdigsolad i ugnen, ett antal mellanmålsshakes uppvägda och så träningsväskan ompackad. Nu väntar bara en dusch och en skål med vaniljcasein, sedan tror jag minsann jag hör sängen ropa på mig. Och herregud så skönt det ska bli.
.
.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0