Hur gott det än kan vara,..

.
,..att äta onyttigheter, eller egentligen inte ens nödvändigtvis det, men saker utanför kostplanen, så längtar jag tillbaka nästan direkt. Till vardagen, strukturen och till min vanliga, rena mat. 
.
.
Idag har alla mina tre matportioner sett exakt likadana ut. Mitt ris och min kyckling och till blev det Icas frysta wokgrönsaker. Lika gott varje gång.
.
Dagen har varit bra. Jag har gett mig själv något jag behövt. Vila. Morgonpromenaden blev blöt, det spöregnade. Det var underbart, på riktigt alltså. Jag njöt verkligen, jag kände mig så levande. Sedan tog jag en dusch, ja, alltså, en riktig en. Men sen gjorde jag i princip ingenting alls. Bara vilade, läste en bok, skrev ett brev, åt min mat, gick och la mig och somnade faktiskt en stund. Lät dagen gå utan krav.
.
Dagens träning blev bröst och jag tror att det gick bra. I alla fall till en början, tills jag tyckte att musklerna bara dog. Det är ju visserligen meningen att dem ska bli trötta, men jag har ibland svårt att veta när det är okej för dem att kännas totalt mörbultade och när det är mitt psyke som tappat fokus och jag som bara måste skärpa mig. Hur lär man sig sånt?
.
Imorgon kör jag andra sidan. Ryggen. Jag tycker den är enklare. Framförallt säkrare. Orkar man inte i ett ryggpass så orkar man inte. Jo, man tar i, så orkar man. Orkar man inte i ett bröstpass blir man mos. :-|
.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0