Jag säger ofta,..

.
,..att det är lätt att glömma. Rätt ord egentligen skulle vara att jag har lätt att förtränga. Inte låtsas om. Jag gillar sommaren och jag gillar solen och jag bestämde mig för två år sedan, att vad dem än sa, så vägrar jag att låta mig se ljuset som min fiende.
.
Däremot kunde jag skött det snyggare, det vet jag. Min första sommar spenderade jag inomhus. Ett jobb på dagarna, ett annat på kvällarna. Ett tredje för att säkert se till att absolut inte få någon fritid. Det höll ett par månader, men sedan växte rebellen i mig sig alltför stark och jag valde att göra tvärtom. Flyttade till Grand Canaria och hade sommar hela vintern, helt utan hänsyn till restriktioner. Och sedan har jag fortsatt så.
.
Jag har ju liksom glömt det. Förträngt det. Han ser ju liksom allt annat än farlig ut, den där stora, glada, runda, gula..
.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0