Dagen blev,..

.
,..hur bra som helst. Ryggpasset gick fint. Jag övade chins tills jag inte orkade fler, hur många det handlar om känns orelevant (läs pinsamt) att berätta. Så latsdrag brett och smalt, samma med rodd och så några set ryggresningar innan magen fick sig ett par set i trxen följt av alldeles för många och helvetiskt jobbiga, men minst lika roliga, set i nedåtlutade ställningen med medicinbollen kastad i famnen av min vän. Jag undrar om han gav igen för sist, när det var ombytta roller,.. ;-P
.
Efter passet var jag trött, men av nån oförklarlig anledning öppnades dumhetsenergikontot och jag fick en sprallans lust till både det ena och det andra. Försökte mig på stillastående jämfotahopp, avancerade balansövningar, dips i trx och diverse andra till synes idiotiska påhitt. Men kul var det :)
.
Frukost och sedan vidare till Gym nr2 och ett givande pass med min otroligt duktiga B. Så skulle jag cykla mot lambohov, men jag var alldeles för hungrig, så jag tog lunch i trädgårdsföreningen där en annan vän alldeles lagom passerade förbi och gjorde mig sällskap.
.
Resten av dagen spenderade jag hos mamma. Massa prat, om allt och ingenting, en skön stund i trädgården, nyklippta hårtoppar, god mat och så yoga. Jag kände mig stolt när jag klarade den omöjliga posen. Är jag yogamästare nu mån tro? :-P
.
Jag har haft en alldeles jätteskön ledig dag. Det tar jag gärna en till snart. Eller varför inte två,..? ;) Allt handlar om hur man spenderar den. En dag kan lika lätt fördrivas utan någon meningsfullhet alls. Så mycket tid som spenderas framför tvn eller datorn utan egentligt syfte eller eftertanke. Mamma berättade att hon lånat en film hon tänkt se, som hon snart måste lämna tillbaka. "Ja, alltså jag har tänkt flera kvällar att IKVÄLL ska jag se på film, men så gör jag alltid yoga eller tar en promenad eller något så det blir ju aldrig av.." jag var tvungen att skratta, för tänkt så många som skulle vara glada åt att (läs behöva) vara lagda så,..
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0