Jag är inte,..

.
,..smart alla gånger. Eller, jo, men ibland kommer det i efterhand.
.
Igår körde jag mitt "extrapass", bestående av det jag helt enkelt vill träna lite extra på, mest rent teknikmässigt. I detta fall mark och chins. Men när man på morgonen på ett någorlunda ergonomiskt och tekniskt snyggt sätt knappt kan böja sig till golvet för att ta på sig skorna och ändå tror att man senare under dagen i samma rörelse ska kunna lyfta en skivstång alá 100kg då är man inte smart. Ungefär det hände mig igår.
.
Jag lassade inga 100kg, men 90. Jag tyckte helt enkelt det skulle funka. Det gjorde det. Men efteråt kunde jag inte göra något alls. Och inte idag heller. Mer än att gå omkring och gråta och tycka att hela livet vänt sig mot mig. För när något gör så ont att det begränsar mig att göra det jag älskar, då blir plötsligt allt annat också mycket värre än det hade varit annars.
.
Jag berättade för en vän som svarade att "om du varit en häst skulle du avlivats". Och,.. ungefär samma sak kände jag för. Jag vet inte hur jag ska få det bra, jävla skithöft. Naprapaten sa han hade lossat det sist jag var där, men så fasen heller. Sjukgymnasten sa åt mig att strecha, vilket jag gjort hur mycket som helst. Och så har jag rörelsetränat och fått massage, behandlat med tryck, smort med linement och legat på spikmattan. Vad mer kan jag göra?! Jag är ju körd. Avlivas är kanske mitt öde. :'-(
.
Imorgon ska jag på ännu en massage. Till en mycket hårdhänt terapeut. När jag var där sist var det första gången och mellan mina tårar av smärta tänkte jag att det absolut även var den sista. Men han är fantastisk på nåt sätt så jag måste klara av det igen. Han gör även mer än masserar, han driver ut onda andar. Och jag har säkert massor med såna.
.
För att klargöra, denna smärta/skada har inte kommit nu, och inte av en rörelse eller ett träningsmoment vid ett specifikt tillfälle. Jag har haft det i snart 3 månader, men trott det ska gå över. Det gör det inte, det blir bara värre. Jag skulle kunna göra vad som helst, bara för att få det bra.
.
Imorgon väntar benpass och jag vill köra knäböj, vilket inte går alls. Beställs avlivning hos en veterinär?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0