Jag vaknade med,..

.
,..känslan fy fan skjut mig. Jag hade inte sovit färdigt, men visste jag inte skulle somna om. Jag skyller det på.. nånting. Har bara ännu inte kommit på vad.
.
En kik på klockan, 5.31. Ett sms i inkorgen "vi ses på gymmet vid 7?". Okej då. Upp och hoppa ;)
.
Och hör och häpna, min vän var i tid(!) :-D han skulle köra ben, jag bröst och vader. Men först den i efterhand fullkomligt helgalna (och därför förstås kommande från mig..) idén 1km löptävling. Upp på bandet så gasade vi. Och detta borde jag inte offentliggöra, men jag förlorade.
.
Ändå är jag nöjd. Jag låg först hela vägen, till sista kanske 100meterna då galningen bredvid mig gasar till 19km/h och jag själv låg i 16. Dock sprang jag fortare än jag nånsin gjort tidigare så kan köpa min förlust alá 30meter,.. ;)
.
Sen bänk, men inget max idag, måste vara klok också. Istället körde jag på en okej arbetsbelastning så många jag kunde och sedan direkt ner på golvet för armhävningar. Jobbigare än jag trodde faktiskt, men kul! Därefter droppade vi vikterna. Så många reps i bänken jag kunde, armhävningar direkt efter tills armarna dog, 45sek vila, sen på igen. Det var inte lika kul :-P
.
Efter passet fortsatte dumidéerna hagla, så vi hoppade upp på löpbanden igen. Denna gång med löftet att vi inte skulle tävla, men förlusten jag hade i bagaget tvingade mig att gasa på mer än det endastcirkulationssyfte-tempo vi kommit överens om. Och när jag ändå höll på, var jag tvungen att testa hurvida det är möjligt för mina ben att springa i 19km/h. Funkade bra, men en enda tanke på nåt annat än att sätta den ena foten framför den andra så hade jag flugit av bandet och legat inne i rummet bakom fortare än kvickt.
.
I ren tävlingsanda kom sedan det ena förslaget efter det andra, men eftersom vi egentligen var färdigtränade kom vi fram till att vi helt enkelt ska ha ett rent idiotitävlingspass, för att få utlopp för all kreativitet (läs galna envisa tävlingsinstinkt). Passet är bestämt infalla på torsdag och reglerna är enkla. Vi ska välja tre grenar var och bäst (läs jag..) vinner helt enkelt. I grenar där vi behöver vikter ska dem räknas ut procentuellt efter kroppsvikt. Jag ser fram emot att få utöva min segerdans.
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0