Just nu,..

.
,..sitter jag åt skickar små mindre kärleksfulla tankar åt den som hittat på den otroligt dumma idén att jag inte ska få ha någon mjölk i mitt morgonkaffe. Ni hör ju själva, påhittet är ju egentligen helt orimligt, men ändå sitter jag här med något alldeles jättesvart i mitt glas och letar efter mjölken jag vet inte finns. Och det absolut mest tragiska med denna historia, är att snilleblixten ju faktiskt är mitt eget verk, även om jag mot alla odds tänker erkänna det.
.
Igår körde jag ben, mitt mycket efterlängtade benpass. Innan passet fick jag dock ännu en sån här kanskeintesåjättesmartieftehand-idé. Jag tog mig en slurk PWO, vilket jag inte gjort på länge. Och vilket jag inte heller kommer göra igen på länge. Jag började med att springa min snabbaste km, 8sek snabbare än i fredags ;) Sedan knäböj. De förbannade hatade älskade knäböjen, som jag aldrig egentligen varit bra i, men åtminstone kunnat få till ett par stycken godkänt snygga på en relativt respekterad vikt. De förbannade hatade älskade knäböjen som jag för ett par veckor sedan, när dumma höften var som värst inte ens kunde göra med stången. Men skam den som ger sig, veckan efter gick det, veckan efter det fungerade det med stången och två små gröna vikter (10kgs för dem som inte är på City..) igår vågade jag mig på att höja ytterligare 10 och det kändes helt okej. Så även om framstegen är små så finns dem :)
Sedan benpressen och där går det konstigt nog bra med de vikter jag kunnat ta förut. Men ja, åter till min dumma PWO. Den gjorde mig ingen sån där skön nytta igår. Den gav mig hjärtklappning och fick mina händer att darra, huvudet blev bara fullt av myror och mina läppar blev efter varje set jag tog i åt hållet blå.
Benen fungerade och styrka fanns, men det var obehagligt som tusan. Ibland trodde jag hjärtat skulle stanna, eller också gasa ifrån mig. Nej, idag blir det ingen sån. Idag blir det bara svart kaffe. Som jag faktiskt, om än bara i min tystnad, måste erkänna gick ner precis lika bra utan mjölk..
.
.
Nu mot gymmet för ett ryggpass. Övre rygg, samt mage. Och min motvilligt morgonpigga vän ska finnas på plats har han påstått, jag är nyfiken att se om det stämmer.. :) Därefter ska jag mot nästa gym, för att utföra ännu ett pass, men som instruktör istället för deltagare. Jag älskar´t. Och sedan mina vänner, ska det bli yoga för hela slanten. Jag ska lära mig nåt kul idag. Nått nytt och nåt svårt. Och nåt blått. Eller,.. va?
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0